СПУ



Загальна концепція
забезпечення народовладдя в Україні
(до участі в круглому столі)

Система народовладдя у варіанті, пропонованому Громадянським рухом «За Народовладдя!», зовні приваблива, але вона настільки відрізняється від традиційних схем організації державного життя в Україні, що викликає сумнів  у можливостях її втілення. Рух до народовладдя повинен бути поступовим, не можна рекомендувати конструкцію управління, прийнятну для розвинутого громадянського суспільства в країні, де таке суспільство ще треба створювати. Процеси організації народовладдя і становлення громадянського суспільства взаємопов’язані, вони повинні розвиватись одночасно. Враховуючи це, пропонується наступна послідовність реформування.
Рух «знизу» повинен забезпечуватись повсюдним створенням структур самоорганізації населення, використовуючи норми існуючого законодавства. Йдеться про спілки співвласників житла, власників земельних паїв, мешканців гуртожитків, кооперативні утворення виробничого, найперше, профілю. Нормативного регулювання потребує процедура представлення структур самоорганізації у відповідних ланках місцевого самоврядування. Це може стати предметом частини змін у законі про місцеве самоврядування.
Ключем до розв’язання проблеми народовладдя є зміна ролі і статусу органів місцевого самоврядування, підвищення такої ролі. Це передбачає:
    внесення змін в Конституцію України;
    ліквідацію районних державних адміністрацій (сьогодні вони виконують певною мірою роль райкомів партії радянських часів, але їх склад і політика вирішальним чином залежить від перемінних політичних уподобань у «верхах» держави, що не дозволяє забезпечити стабільність управління і практично не має відношення до захисту інтересів місцевого населення);
    зміна функцій обласних адміністрацій (як префектур);
    законодавчу передачу всієї влади на місцях органам місцевого
    самоврядування та їх виконкомам. Голова відповідної ради є головою
    виконкому;
    зміна бюджетного і податкового законодавства, внаслідок чого бюджети формуються «знизу-догори», стимулюючи розвиток виробництва, економічне зміцнення регіонів та їх відносну самодостатність. Передача радам функцій економічного та іншіх видів стимулювання розвитку територій, кадрового впливу на цей процес;
    внесення змін до закону про місцеве самоврядування, внаслідок чого, зокрема, суттєво розшириться юрисдикція рад (відповідно – громад) так, щоб вона – юрисдикція – відповідала межам адміністративного поділу території в країні.
Паралельно зі зміною функцій рад всіх рівнів слід вирішити принципове питання про розмежування бізнесу і влади. Значною мірою воно розв’язується зміною закону про вибори, його нормами про відкриті партійні списки.
Природно, що реалізація згаданих пропозицій повинна супроводжуватися і змінами в системі організації судової гілки влади, поверненням змін до Конституції України, ухвалених в грудні 2004 р. та інших заходів, що передбачають стабільність влади, її підконтрольність народу і відповідальність кожного за стан суспільного життя і ефективність державного управління.

               Соціалістична партія України
Видео с докладом на конференции:


Комментариев нет:

Отправить комментарий