Платформа «Народовладдя»
Однією з головних
проблем суспільного розвитку в Україні, є проблема відчуження громадян від
управління справами та ресурсами, що належать народу або членам територіальних
громад. Навіть, місцеве самоврядування, один з головних чинників побудови
громадянського суспільства, втратило широку соціальну базу і перетворилося в
сферу партійного впливу вузького кола людей. Про участь членів суспільства в
управлінні державними справами взагалі не йдеться − діюча система суспільних взаємовідносин
не дозволяє 46 мільйонному народу України реалізувати свою ініціативу і
можливості.
Така держава не має перспектив розвитку, що ми і
констатуємо у повсякденному житті. Проблема існує для суспільства в цілому, тому
і треба шукати вихід з такого становища, спираючись на громадян, створюючи
природні колективи − громади за місцем проживання.
Платформа «Народовладдя»
спрямована на зміну ситуації у суспільстві і базується на участі громадян в
управлінні місцевими та державними справами − побудові громадянського
суспільства, що відповідає демократичним принципам, положенням Конституції та
законодавства України, а також Указу Президента України
«Про Стратегію державної політики сприяння розвитку громадянського суспільства в Україні» від 24.03.2012 р. № 212/2012.
«Про Стратегію державної політики сприяння розвитку громадянського суспільства в Україні» від 24.03.2012 р. № 212/2012.
Побудувати громадянське
суспільство без територіально структурованих, організованих за місцем
проживання громад − неможливо.
Для того стану «демократії», що зараз існує в
Україні, народовладдя може починатися зі
створення місцевих громад і обрання колективних представницьких органів −
органів самоорганізації населення (ОСН), яким місцеві ради надають відповідні
повноваження і ресурси.
Це дає можливість народу виконувати функцію
«джерела влади» відповідно до Конституції України (ст.ст. 5, 140), а територіальній
громаді, як «первинному суб’єкту місцевого самоврядування, основному носію його
функцій і повноважень», про що йдеться у ст. 6. ЗУ «Про місцеве самоврядування
в Україні», здійснювати місцеве самоврядування безпосередньо.
Треба зазначити, що ЗУ «Про
органи самоорганізації населення» наділяє місцеві ради не тільки правом дозволу
на створення органів самоорганізації населення, але і правом надавати
делеговані повноваження (ст. 15) і ресурси на їх виконання.
Основою демократичної організації українського
суспільства, повинні стати Європейські принципи місцевого самоврядування, а
саме:
· децентралізація влади − передача
повноважень нижчим рівням управління;
· субсидіарність − управління місцевими
справами здійснюються тими органами, які мають найтісніший контакт з
громадянином;
· демократизація − можливість участі в
управлінні всіх громадян;
· відповідальність влади − механізми
громадського контролю, прямий і зворотній зв'язок влади і громади.
Принципи субсидіарності і
децентралізації доповнюють один одного. Цей принцип (субсидіарності) став
частиною Права Європейського союзу як один з основних механізмів реалізації децентралізації
влади. Децентралізація у Європі – це комплексний процес, який передбачає
ланцюгову реакцію змін у державному організмі, а саме: значний перерозподіл
повноважень на всіх щаблях владної вертикалі, а отже, і про перерозподіл
фінансових ресурсів.
Таким чином: знання і
бажання членів громади здійснювати функції самоврядування за місцем проживання;
підготовлені кадри від громади; депутати, обрані від місцевих громад; децентралізація;
субсидіарність; повноваження і ресурси − є ключовими моментами для створення
реального народовладдя в Україні.
І останне. Необхідно
внести зміни до виборчої системи місцевих рад: депутати від партій повинні
обиратися за відкритими списками.
Голова комітету
захисту місцевого самоврядування у м. Києві
В. Комов
В. Комов
Комментариев нет:
Отправить комментарий