Комов В.В.


Платформа «Народовладдя»

Однією з головних проблем суспільного розвитку в Україні, є проблема відчуження громадян від управління справами та ресурсами, що належать народу або членам територіальних громад. Навіть, місцеве самоврядування, один з головних чинників побудови громадянського суспільства, втратило широку соціальну базу і перетворилося в сферу партійного впливу вузького кола людей. Про участь членів суспільства в управлінні державними справами взагалі не йдеться − діюча система суспільних взаємовідносин не дозволяє 46 мільйонному народу України реалізувати свою ініціативу і можливості.
Така держава не має перспектив розвитку, що ми і констатуємо у повсякденному житті. Проблема існує для суспільства в цілому, тому і треба шукати вихід з такого становища, спираючись на громадян, створюючи природні колективи − громади за місцем проживання.
Платформа «Народовладдя» спрямована на зміну ситуації у суспільстві і базується на участі громадян в управлінні місцевими та державними справами − побудові громадянського суспільства, що відповідає демократичним принципам, положенням Конституції та законодавства України, а також Указу Президента України
«Про Стратегію державної політики сприяння розвитку громадянського суспільства в Україні» від 24.03.2012 р. № 212/2012.
Побудувати громадянське суспільство без територіально структурованих, організованих за місцем проживання громад − неможливо.
Для того стану «демократії», що зараз існує в Україні,  народовладдя може починатися зі створення місцевих громад і обрання колективних представницьких органів − органів самоорганізації населення (ОСН), яким місцеві ради надають відповідні повноваження і ресурси.
Це дає можливість народу виконувати функцію «джерела влади» відповідно до Конституції України (ст.ст. 5, 140), а територіальній громаді, як «первинному суб’єкту місцевого самоврядування, основному носію його функцій і повноважень», про що йдеться у ст. 6. ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні», здійснювати місцеве самоврядування безпосередньо.
Треба зазначити, що ЗУ «Про органи самоорганізації населення» наділяє місцеві ради не тільки правом дозволу на створення органів самоорганізації населення, але і правом надавати делеговані повноваження (ст. 15) і ресурси на їх виконання.
Основою демократичної організації українського суспільства, повинні стати Європейські принципи місцевого самоврядування, а саме:
·  децентралізація влади − передача повноважень нижчим рівням управління;
·  субсидіарність − управління місцевими справами здійснюються тими органами, які мають найтісніший контакт з громадянином;
·  демократизація − можливість участі в управлінні всіх громадян;
·  відповідальність влади − механізми громадського контролю, прямий і зворотній зв'язок влади і громади.
Принципи субсидіарності і децентралізації доповнюють один одного. Цей принцип (субсидіарності) став частиною Права Європейського союзу як один з основних механізмів реалізації децентралізації влади. Децентралізація у Європі – це комплексний процес, який передбачає ланцюгову реакцію змін у державному організмі, а саме: значний перерозподіл повноважень на всіх щаблях владної вертикалі, а отже, і про перерозподіл фінансових ресурсів.
Таким чином: знання і бажання членів громади здійснювати функції самоврядування за місцем проживання; підготовлені кадри від громади; депутати, обрані від місцевих громад; децентралізація; субсидіарність; повноваження і ресурси − є ключовими моментами для створення реального народовладдя в Україні.
І останне. Необхідно внести зміни до виборчої системи місцевих рад: депутати від партій повинні обиратися за відкритими списками.

Голова комітету
захисту місцевого самоврядування у м. Києві                                           
        В. Комов

Комментариев нет:

Отправить комментарий